torsdag 26. mars 2009

My new dream home

Ja, vell hjemme fra sydney har jeg endelig fått ladet batteriene. Det er ikke bare bare å være i en storby skal jeg si deg! Sov i 12 timer natt til onsdag, har en stor mistanke av at det hadde noe med sydney turen å gjøre.
Runa og jeg dro opp for langhelgen, som vanlig klarte vi oss helt strålende.

Når vi først kom følte vi oss som to små jenter i en storby, når vi dro følte vi oss mange år eldre.

Første dagen dro vi avgårde på shopping. Vi prøvde antrekk etter antrekk, men alt var liksom for kort eller satt ikke helt som det skulle. Vi var omringet av folk fra asia, og alt var liksom på kinesisk. Plutselig forstod vi hvorfor, vi var i CHINATOWN. Veldig forvirrende.

Neste dag dro vi til manly, hence tittelen. Det er et sted jeg virkelig kunne bosatt meg. 30 fra the city med ferge, ligger koslige manly med en av de fineste, om ikke den fineste stranden i sydney som er fyllt med (deilige) surfere. Gå ned shopping gaten som har alt du trenger, i enden av shopping gaten, ja der er stranden! midt i sentrum. Var bare helt herlig der..

Søndag var det tid for å se serverdigheter, så vi hoppet på en sightseeing bus å så praktisk talt alt som var å se med vår norske venn morten som vi møtte der oppe.

Alle her nede har en liten spøk på gang som da er "spot the Aussie" når du drar til sydney. Jeg trodde nå selv det bare var tull, men den gang ei. Det krydde av nordmenn, svensker, dansker, italienere, amerikanske osv.. Jeg snakket ikke med en eneste en som faktisk kom fra sydney.

Ellers kommer jeg ikke til å blogge på en stund, ikke det at jeg gjør det så ofte uansett da men.. skal på safari med sts i tre uker. Begynner i sydney kjører ned til melbourne med stopp på veien, opp til alice springs, flyr til cairns og kjører ned the goald coast. Kommer til å bli en amazing tur som jeg skal dele med 40 andre som er på utveksling.

Ellers kommer jeg hjem om 65 dager.. reiser herfra den 30 mai, etter ca 35 timer er jeg i Bergen, men på grunn av tidsforskjell ankommer jeg Bergen søndag kveld.

The beach in Manly

2 kommentarer:

Linda sa...

hei=)
den turen virket kos=) hørtes veldig fint ut der du sa du kunne tenkt deg å bo, kansje eg ferie reisemål en gang;)...
safarien, var fristende misunneli der altså!.. men no begynner det virkelig å nærme seg til vi får deg hjem igjen, gleder meg sykt kjære!!! <333

Runa sa...

E savna d faktisk sykt ciabattan min